søndag 16. mai 2021

Flerfarget marengs

Når jeg har eggehviter til overs, lager jeg marengs. eller pikekyss som de også kalles. Både barn og voksne i huset syns det er veldig godt, så det er stor stas når disse står i ovnen.

De kan brukes som kakepynt, ha de på en isdessert, eller server den i en skål for seg

Jeg har laget masse ulike varianter av marengs tidligere, med sjokoladebiter, frysetørret bringebær, nøtter, salmiakksalt, for å neve noen.

Denne gangen gikk jeg for flerfargede til 17. mai!


Jeg kunne hatt mye mer farge i disse for å få de skikkelig røde, hvite og blå til nasjonaldagen, men jeg gikk for en pastellvariant av fargene denne gang.

Oppskriften på pikekyss? 

Jeg pleier å bruke 4 eggehviter og 200 gram sukker, og steker dem i ovnen på varmluft 100 grader, ca 1 time

Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar